services.znu.ac.ir/research/internet-account-it
 

فرآیندها - معاونت پژوهش و فناوری

مدیریت امور پژوهشی
 
مدیریت امور فناوری و ارتباط با جامعه
 
مرکز فناوری اطلاعات
بروزرسانی و فعال سازی محصولات مایکروسافت
  • بروز رسانی ویندوز
  • فعال سازی ویندوز و آفیس
  •  
    کتابخانه مرکزی
     
    آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زنجان
     
    موزه تاریخ طبیعی
     
     
    بروزرسانی: 22-7-1402
    ایجاد اکانت اینترنت

    معرفی:

    شرایط عضویت:

    حساب‌های کاربری برای افراد ذیل تعریف می‌شود:

    • اعضای هیات علمی
    • دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه که در حال تحصیل می باشند
    • کارمندان دانشگاه
    • دانشجویان مهمان
    • استادان مدعو
    • به افراد دیگر در صورت درخواست واحدهای ذیربط و موافقت مرکز حساب کاربری موقت داده می شود.

    گردش کار:


    اکانتهای دانشجویان جدیدالورود در ابتدای هر نیمسال تحصیلی طبق فرمت ذیل توسط مرکز انفورماتیک ایجاد شده و به كارشناسان كامپيوتر دانشكده ها واگذار می گردد:
    نام کاربری (username): شماره دانشجویی        رمز اولیه: شماره سریال شناسنامه
    پس از آن، درصورت بروز مشکل در اتصال به شبکه و اینترنت دانشجويان بايستي به كارشناس كامپيوتر دانشكده مراجعه كرده و درخواست رفع مشکل نمایند.

    اکانتهای كاركنان محترم و اعضاي محترم هيات علمي توسط مرکز انفورماتیک طبق فرمت ذیل ایجاد می گردد:
    نام کاربری بصورت تر کیب نام خانوادگی و نام آنها با فرمت lastname.firstname و همچنین رمز مورد در خواست خودشان می باشد.

    نحوه اتصال به اینترنت:
    • پس از ورود به domain وارد صفحه http://hotspot. znu.ac.ir شده پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور اجازه استفاده از اینترنت را خواهید داشت.

    نحوه خروج از اینترنت:
    • جهت خروج از اینترنت به آدرس http://hotspot.znu.ac.ir مراجعه نمایید یا از طریق لینک "خروج از اینترنت" موجود در صفحه http://info.znu.ac.ir وارد صفحه مربوطه شوید.

    نکته ها:
    • لازم به ذکر است که مسئولیت هر اکانت بعهده ی آن کاربر می باشد.
    • اکانت اینترنت برای کلیه ی کاربران همان اکانت Domain میباشد.
    • اساتید نیز برای بروز رسانی پروفایل خود در سایت دانشگاه می توانند از اکانت Domain استفاده کنند.

    تغییر رمز:
    •جهت تغییر کلمه عبور اکانت از طریق ویندوز به شرح ذیل اقدام نمائید:
    وارد ویندوز شده و سپس کلیدهای Alt + Ctrl + Delete را بفشارید. در کادر ظاهر شده روی Change Password کلیک نموده و سپس رمز فعلی (old password) و رمز جدید (new password) و تکرار رمز جدید(confirm new password) در کادر مربوطه تایپ نمائید. دقت نمائید که پس از تعویض کلمه عبور، اکانت Domain و اینترنت شما تغییر خواهد کرد.

    فراموش كردن رمز :
    • كاركنان محترم و اعضاي محترم هيات علمي در صورت فراموش كردن رمز(Password) دامين مي‌توانند با واحد انفورماتيك تماس گرفته و درخواست رمز جديد نمايند.
    • دانشجويان محترم نيز بايستي با در دست داشتن کارت دانشجویی به کارشناس انفورماتیک دانشکده خود مراجعه نموده و درخواست رمز جديد نمايند تا نسبت به ايجاد رمز جديد اقدام گردد.

    نکات بسيار ضروري :
    • براي بالا بردن ضريب امنيت اطلاعات خود لطفا رمز خود را بصورت متناوب ماهانه يكبار تعويض نمائيد.
    • رمز مناسب و قوي انتخاب كنيد بطوريكه طول كلمه رمز حداقل 6 حرف باشد و تركيب حروف واعداد باشد مثل : At5um3
    • در صورت استفاده غیر صحیح از امکانات فراهم شده (واگذاری Account به غیر و ....) ، موارد به صورت مرتب گزارش گیری شده و منجر به قطع سرویس شخص خواهد شد. (این مورد، مخصوصاً در رابطه با افرادی که به دلیل نوع شغل از Account های با بازه زمانی نامحدود برخوردار می باشند به طور جدی بررسی خواهد شد )
    • اعضای محترم هیأت علمی دارای Account های نامحدود می باشند که علاوه بر استفاده از اینترنت ، برای ورود به بخش مدیریتی مربوط به صفحه شخصی استاد و ویرایش اطلاعات مربوطه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لذا مراقبت جدی از رمز مربوطه،ضروری به نظر می رسد و در صورت بروز مشکل در این زمینه مرکز انفورماتیک مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

     

     

    پرسش های متداول:

    -اگر مشکل پسورد داشته باشیم چکار باید بکنیم؟

    پاسخ: در صورت مشکل اتصال به اینترنت دانشجویان محترم با در دست داشتن کارت دانشجویی به کارشناس انفورماتیک دانشکده خود مراجعه نمایند.

    - جهت استفاده از وایرلس به اکانت خاصی نیاز میباشد؟

    پاسخ: کاربران گرامی جهت اتصال به سیستم وایرلس در دانشکده یا خوابگاه میتوانند پس از اتصال به یکی از اکسس پوینت های موجود از همان اکانت تعریف شده جهت اتصال به اینترنت استفاده نمایند.

    کارشناس مربوطه: برجی