services.znu.ac.ir/planning
 
 
بروزرسانی: 8-9-1402
فرآیند تصویب نمودار سازمانی

معرفی:

فرآیند تصویب نمودار سازمانی

اگر روابط بین کارکنان و واحدها در یک ساختار واحد مشخص باشد، هر واحد دقیقاً می داند که برای اجرای یک فرایند، چه مسیری را باید طی کند. آگاهی کارکنان و واحدها از سلسله مراتب، باعث می شود تا حد زیادی از دوباره کاری و موازی کاری جلوگیری شود و همچنین در فرایند تصمیم گیری در خصوص یک موضوع، فقط افراد و واحدهایی درگیر می شوند که با استناد به ساختار سازمانی، آن موضوع در حیطه وظایف آنها قرار دارد. نمودار سازمانی بیانگر سلسله مراتب هر سازمانی است و مسیر گزارش دهی کارکنان هر مجموعه را بیان می نماید.

گردش کار:

پرسش های متداول:

  1. زمان لازم برای اصلاح و بروز رسانی نمودار سازمانی چند سال است؟ حداقل سه سال
  2. مراحل اصلاح نمودار سازمانی به چه ترتیبی می باشد؟ ابتدا پیشنهاد واحدهای مختلف دانشگاه اخذ و پس از مطابقت با آیین نامه تشکیلات مصوب وزارت متبوع نمودار سازمانی تنظیم و پس از طرح در هیات اجرایی منابع انسانی و اخذ نظر ریاست محترم دانشگاه و یا هیات رییسه دانشگاه جهت طرح در کمیسیون هیات امنا در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد.

پیوندهای مرتبط:

آیین نامه تشکیلات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی

کارشناس مربوطه: خانم نسرین سلمانیان - شماره تماس: 33052744